Hej hej!
Ikväll tänke jag starta denna blogg liksom på allvar, så jag tänkte att det skulle vara roligt att köra en av mina favorit taggar på youtube i blogg version, nämligen "Get unready with me" taggen! 
Det går helt enkelt ut på att jag visar vad jag gör varje kväll innan jag ska gå och lägga mig, vad jag använder och hur jag gör det. Jag tänkte också att jag skulle skriva ner priserna på alla saker jag använder och var man kan få tag på dom. 
Då kör vi då! 
 
Det första steget är ju att sätta på min mina fina mjuka tofflor! Det finns ju inget bättre sätt att varva ner från en tung dag än att sätta på sig varma mjuka tofflor! 
 
Det andra jag gör på kvällen är att använda mig av min finaste Bioderma Créaline H2O, som är en sminkborttagning som man helt enkelt duttar på en bomullsrondell och sedan drar över hela ansiktet för at få bort allt gammalt smink och smuts. Det är alla bloggares favorit, och jag förstår dom för ansiktet känns rent och fräscht efter. Pris: 199kr
 
Efter det går jag vidare till att rengöra ansiktet lite djupare, det för jag med min Clinique liquid facial soap, som kommer ifrån Cliniques introkit med mindre storlekar av deras populära 3-stegs system (kommer helt klart behöva köpa full-size produkten sen).
Jag gissar att ni alla vet hur man tvättar ansiktet så jag kanske inte behöver gå in på några detaljer, man blöter helt enkelt ansiktet och masserar in tvålen i hela ansiktet och tvättar sedan av och torkar ansiktet försiktigt med en handduk. De dagar jag har haft lite mer smink eller kanske bara känner mig lite äcklig på det stora hela så gör jag hela proceduren två gånger. Pris: 325kr för paketet, 235kr för full-size produkten med 200ml
 
Efter att ha tvättat ansiktet i två, ibland tre omgångar så använder jag min Clinique clarifying lotion, som exfolierar ansiktet helt kemiskt, alltså utan några korn eller annat som annars lätt kan irritera huden. Den kommer ifrån samma kit som tvålen. 
Jag häller helt enkelt på lite på en bomullsrondell och sveper sedan över hela ansiktet, speciellt på de ställen där jag har som fetast hy (panna, näsa, haka bland annat). Pris: 240kr för 200ml
 
När min hy nu är så ren den kan bli är det dags att återföra lite fukt, eller ja en hel del fukt faktiskt. 
Jag börjar med att använda Clinique dramatically different moisturizing gel, som jag tar på innan min fuktkräm. Eftersom det är en gel som är oljefri så passar den väldigt bra för någon med min feta hudtyp, men det är viktigt att man även har en annan fuktkräm över, speciellt under vinterns kalla torra månader eftersom den inte på egen hand håller fukten uppe. Denna är utan tvekan min favorit ifrån introkitet från Clinique, och något som jag helt klart kommer behöva köpa i större storlek.  
Jag klämmer helt enkelt ut en liten klick av denna (den är väldigt dryg så man behöver verkligen inte mer än en liten ärtas storlek) och masserar in i ansiktet. Pris: 290kr för 50ml
 
Efter den kommer då min fuktkräm, jag använder Formula 10.0.6 Seriously shine free moisturizer, även den är då fri från oljor och gjort specifikt för fet hy. 
Jag gör likadant med denna som med den förra, klämer ut en liten klick och masserar in i ansiktet. Pris: 99kr
 
Efter det är det dags för att mjuka upp mina ögon lite, det gör jag med Kheil's creamy eye treatment, och jag köpte faktiskt denna igår så jag kan inte direkt säga vad jag tycker om den än, men jag är väldigt spänd på att få se om den verkligen är så bra som folk säger.
Jag duttar ringfingret lätt i burken och masserar sen in den under ögat med en lätt hand. Pris: 230kr
 
Medan jag låter min ögonkräm gå in i huden så sprayar jag på ett lager av Avéne eau thermale spring water, som är en spray med vatten. Det låter helt galet och bara som slöseri på pengar, men vattnet har ett väldigt högt PH-värde och massa andra bra egenskaper som gör att huden återfuktas på ett helt underbart sätt, efter att ha använt denna känner man sig så fräsch och ren som om man precis har badat i regnvatten (jag kommer från landet okej, jag har badat i regntunnor). 
Man håller helt enkelt flaskan på armslängd och sprayar ett lager av vattnet i hela ansiktet och låter det sedan torka helt innan man rör ansiktet. Pris: 99kr
 
Medan jag låter all den där fina fukten riktigt sjunka in så går jag till badrummet för att borsta tänderna. Och det hoppas jag verkligen att ni har koll på hur man gör för annars har ni viktigare saker att göra än att sitta här och läsa.
 
När jag har gjort allt det där (det tar ett tag kan jag ju säga) så är det dags att äntligen krypa ner i sängen med en bra serie och lite tända ljus! Ikväll blev det Hart of Dixie som är så mysig att titta på när man är trött och allt är kallt och eländigt! 
 
 
 
 
Sov gott nu och dröm söta drömmar om Nars "Deep Thoat" 
puss
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej